Musím???

24.10.2016

Jakou náladu v tobě vyvolává slůvko MUSÍM?

Já osobně "ho" moc nemusím. Mám pocit, že mě tlačí. Že když něco musím, není to úplně z mé vůle, není mi to příjemné a úplně se mi do toho nechce.

Ráda ho zaměním za můžu, chci, potřebuji, toužím, ráda bych, jsem odhodlaná, připravená.....

Jak často toto slovo používáme vůči ostatním?

"Musíš pro mě udělat to či ono" nedává druhému svobodnou vůli pro rozhodnutí, zda chce nebo může. Takže k druhým tyto spojení moc nepoužíváme (jestli vůbec někdy). Tak proč vyvíjíme takový tlak sami k sobě?

Jak mluvíme sami k sobě, ať už nahlas nebo ve vnitřních dialozích nebo monolozích, působí na naší psychiku, ať si to uvědomujeme nebo ne.

Ráda sleduji, jak já nebo ostatní používáme slova. Zkus si třeba jen na jeden den všímat toho, jak často zazní MUSÍM. A zeptej se sám sebe 

"Opravdu musím?" .

* Ke štěstí *  Míša Turjančíková, Dvořákova 1843, Kadaň, 432 01
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky