Domácí lázně

29.01.2017

Tento týden proběhla v Rodinném centru Spojené světy v Mostě první z řady přednášek na téma sebevědomí a sebeláska. Když jsem se na tuto přenášku připravovala, mým životem prosvištělo několik situací, u kterých jsem si měla uvědomit, jak jsem na tom s těmito tématy já. Žiju to, o čem tak ráda mluvím?

Menší mezery jsem objevila a započala hned zaplňovat. Opět jsem zavedla mé týdenní rituály péče o sebe. A o tom také dnešní článek.

Kolik výmluv jsme schopní vymyslet, proč to nejde? Nemám čas, peníze, hlídání pro děti, nejsem objednaná, teď se mi to nehodí....... a mnoho dalších. Výmluvy, výmluvy a zase výmluvy. Kdo chce, hledá způsoby, kdo ne, hledá výmluvy.

Každý si najdeme v našem týdenním shonu alespoň hodinku na to, abychom si udělali domácí "lázně". Náklady jsou minimální, časová náročnost také, nemusím se nikam objednávat, děti nikam odkládat a hodí se to vždy (obzvlášť když mám pocit, že právě teď vůbec).

Je úžasné, když o nás pečují druzí, ale..... když i já si umím a můžu dát péči, lásku, dotek, čas, proč si občas nedopřát!

Maska na obličej, na vlasy, pedikúra, manikúra, masáž, vana.....tohle všechno si můžeme užít v klidu a pohodlí domova.

Když jsem dnes sdílela můj "namaskovaný" obličej kamarádkám, zarazila jsem se nad tím, jestli bych takhle pobíhala po bytě, kdybych ho sdílela s opačným pohlavím?! První myšlenka byla, že ne. Ale když jsem ze sebe splachovala pod sprchou masku, šampon a všechny starosti, došlo mi, že je úžasný způsob, jak si toto dopřát, i když by mi doma dělal společnost muž a děti - rodinný rituál.

Proč si tuto péči nedopřát navzájem s dětmi i partnerem. A věřím, že děti ani muži neodmítnou lázeň, masáž a společně strávený čas. No nemám pravdu? A pak se určitě zamhouří oko i nad modrým, zeleným nebo černým obličejem.

I takhle se můžou tvořit spokojené vztahy - společnými zážitky.

Už se těším, až jednou budu doma pobíhat v pyžamu s maskou na obličeji a opečovávat nejen sebe, ale i svého muže a děti .


* Ke štěstí *  Míša Turjančíková, Dvořákova 1843, Kadaň, 432 01
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky